Wat ik eet om fit te worden

Ik heb het roer omgegooid en leef tegenwoordig een healthy lifestyle. Naast beweging is voeding ontzettend belangrijk. Tegenwoordig is er zoveel bewerkt voedsel en zit overal suikers in. Ik raak daar niet verzadigd van en krijg van veel bewerkt voedsel een smerige nasmaak. Eerst wist ik niet wat voor “gezonds” ik moest eten.
Met wat hulp zit ik boordevol inspiratie en is elke dag een feestje geworden. Een feestje waar ik bijna de hele dag door mag eten. Gezonde voeding en drinken waar ik mijn leven lang baat bij heb. Het leek me daarom leuk om je eens een voorbeeld te laten zien wat ik precies eet. 🙂

Bij supermarkt kocht ik kipfilet met tuinkruiden. Kipfilet is mager vlees en de kruiden erin maken het erg smakelijk. Ik kocht stevig speltbrood, sojadrink en Italiaanse kruiden. Bij AH zag ik een zakje met superfoods en noten staan. Die heb ik gekocht om uit te proberen. Als ontbijt of lunch eet ik regelmatig een sneetje speltbrood met kipfilet en tomaatjes. Een beetje peper erbij en smullen maar!

Ik eet geen “normaal” brood meer. Alleen speltbrood, omdat het veel vezels bevat en andere goede voedingsstoffen. Over het algemeen eet ik dagelijks kipfilet of kalkoenfilet. Als tussendoortje neem ik wel eens een gekookt ei. Dit keer had ik 2 eieren op. 1 ei zonder eigeel en het 2e ei heb ik gewoon op mijn broodje gedaan. I love eggs. Liever niet teveel eigeel.

Dagelijks verwerk ik chiazaad en lijnzaad in mijn eten of drinken. Deze superfoods zijn mega gezond en bovendien makkelijk te bereiden. Het liefst laat ik de zaden 10 minuten weken in een laagje water. Er ontstaat zo een soort gelei-laagje waardoor je lichaam het beter kan opnemen. Het is na het weken zacht en heeft een neutrale smaak.

Omdat ik regelmatig sport, eet ik ook dagelijks magere kwark. Zoals de naam al zegt is het mager en je kan er veel mee variëren. Ik neem het als ontbijt of lunch. Deze topping met superfoods en noten had ik toen gekocht bij de AH. Hoeft niet perse, want je kan noten ook kopen op de markt. De superfoods zijn bijvoorbeeld ook verkrijgbaar bij De Tuinen of online op het internet.

Mijn favoriete gezonde ontbijtshake. Wellicht heb je ‘m eerder voorbij zien komen op Koalabeautymama. Het bevat sojadrink, havermout, chiazaad, banaan en cacaopoeder.

Lekker voor in de ochtend: magere kwark met lijnzaad en plakjes banaan.

Een super lekker en simpel gerecht: zalm uit de oven met quinoa. Quinoa is een soort superfood wat mij een beetje doet denken aan couscous. Heerlijke combi dit. Je kan er wat groentes bij eten, maar ik had toen geen tijd om het te maken. Volgende keer beter. Toch vond ik dit gerecht ontzettend lekker. Er zit ook geen extra vet in, omdat het in de oven is bereid. De quinoa is gekookt.

Ik hoop dat je het leuk vond om te zien wat ik eet om fit te worden. Ik voel me energieker, heb geen honger gevoel en de energiedipjes zijn verdwenen. Het is pure gewenning. Natuurlijk varieer ik met voeding, zodat het niet gaat vervelen. Zou je het leuk vinden om vaker een eetdagboek te zien? Of meer over mijn voeding tijdens de Fit Challenge? Let me know in the comments! 🙂

Volg me ook op: Instagram Facebook Bloglovin Youtube

7 Comments

  1. Anouk 10 februari 2015 / 09:28

    leuk om te zien wat je allemaal eet. Het is ook heel goed om kwark te eten vlak voordat je gaat slapen, dan heeft je lichaam alle tijd om de eiwitten die erin zitten op te nemen en kan je lichaam goed herstellen. Misschien heb je er iets aan.

  2. Chimena 10 februari 2015 / 09:57

    Super leuk. Ik ben nu ook bezig om me zwangerschap buikje weg te krijgen. Leuk dat je gezonde recepten met ons deelt mag je vaker doen

  3. Michelle 10 februari 2015 / 10:33

    Leuk om te zien wat jij als gezonde voeding eet. Zelf heb ik soms ook van die periode dat ik denk: Nu moet het gezond. Alleen na een paar dagen haak ik vaak alweer af. Yoghurt en kwark producten vind ik best lekker hoor, maar wanneer het een soort van moet, ben ik er al wel snel klaar mee. Wel fijn dat je geen energie dipjes meer hebt!

  4. Sintha 10 februari 2015 / 14:19

    Wat leuk om jouw eetdagboek te zien! 🙂 Misschien is het wel goed om te weten dat speltbrood niet ontzettend veel gezonder is dan gewoon donker brood, iets wat ik ook niet wist!

  5. Kelly 10 februari 2015 / 16:53

    Heel erg leuk om dit te zien, zou ik graag vaker lezen! Zelf ben ik ook veel bezig met gezonde voeding. Speltbrood eet ik echter niet, aangezien te veel vezels voor darmproblemen weer niet goed zijn. En daar heb ik zelf helaas last van.

  6. lou 12 februari 2015 / 15:31

    leuk om te lezen!
    Ik ben ook al een tijd bezig met gezond eten, hoewel dat me niet elke dag lukt helaas. Ik at ook vaak kipfilet op brood. Maar kwam er pas later achter dat dit helemaal niet gezond is. Veel te veel bewerkt. Dus nu grill ik zelf mijn kipfilet (bio). nog lekkerder ook!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *