TIPS VOOR EEN GOEDE NACHTRUST + EMMA MATRAS ERVARING

coffee-1284041_960_720
Een goed voornemen voor 2017 is om beter voor mezelf te zorgen en er op letten dat ik ontspannen ben voordat ik ga slapen. De avond is altijd druk bij ons. Mijn man kan doordeweeks niet altijd meehelpen vanwege werk of training dus ga ik zelf in “Super Saiyan 3 modus” om de kinderen te entertainen, eten te geven en te verzorgen, zodat ze uiteindelijk fris en wel in bedje liggen. Soms eet ik later iets, doe ik huishoudelijke klusjes of werk ik achter de computer. Als het voor mij bedtijd is, kijk ik na het wassen etc. nog even op mijn telefoon. Eigenlijk stap ik vaak moe in bed, zonder na te denken over de dag zelf. De laatste weken probeer ik dit te veranderen en ik deel graag mijn tips met jullie!

TIPS VOOR EEN GOEDE NACHTRUST:

♥ Ga op tijd naar bed. Simpel hè? Eerst moet je zelf weten waar je aan toe bent. Wanneer ben je klaar voor bed? Wanneer ben je lichamelijk en geestelijk toe aan rust? Op welk tijdstip merk je dat je eigenlijk al oververmoeid bent geworden?
Om een voorbeeld te geven: als ik om 22:00 uur naar bed ga, ben ik kapot van vermoeidheid. Klokslag 21:30 uur is echt wel het moment dat ik moet gaan slapen. Ik streef er daarom naar om iets voor 21:00 uur naar boven te gaan. Ik kan dan rustig mijn tijd nemen voor mijn eigen avondritueel. 

♥ Een warme douche doet altijd wonderen. Het warme water werkt ontspannend voor je lichaam en is tegelijkertijd een rust moment. Je kunt nog iets extra’s doen door bijvoorbeeld een product te gebruiken met een ontspannende geur. Denk onder andere aan: Lavendel, Pepermunt, Kamille of Ylang Ylang. Voel je lichaam ontspannen van de drukke dag..

♥ Na het aankleden ga ik (zonder telefoon) op bed liggen. Wat ik je van harte kan aanbevelen zijn rek en strek oefeningen. Ook al heb je misschien niet gesport, je bent wel de hele dag in de weer en is het fijn om een moment voor je zelf te nemen. Dit hoeft niet super lang te duren. In het begin keek ik de video van Blogilates om de oefeningen mee te doen. Daarna kun je het zelf. Je zult merken dat je toch de oefeningen voelt en dat het ontspannend en verlichtend werkt. Halverwege zat ik zelf al te gapen haha. Tijd om te slapen!

♥ Probeer niet voor het slapengaan op je telefoon te kijken. Het witte licht houd je wakker en je hersenen geven een seintje om wakker te blijven. Wil je een social media rondje en Youtube doen? Doe dit dan voordat je naar boven gaat.

♥ Wat ook bevorderend is voor een goede nachtrust is een goed geventileerde kamer. Zet even je raam open voor wat frisse lucht. Je zult waarschijnlijk beter slapen in een koele kamer. Thuis hebben wij de verwarming op 17 graden staan ’s nachts. Dit kun je natuurlijk zelf invullen.

Dingen die ik sowieso fijn vind: regelmatig ons bed verschonen, een ruime pyjama aantrekken, naar de wc voor het slapengaan zodat ik er niet uit hoef. Niet teveel drinken voor het slapengaan. Een lekkere kussen, opgeruimde slaapkamer en uiteraard een goed bed om op te slapen!

De nachten van ouders met kinderen kunnen kort en onvoorspelbaar zijn. Daarom moeten we gewoon lekker kunnen slapen. Dat doe je op een matras van goede kwaliteit en een matras wat bij jouw lichaam past. Sommigen hebben een voorkeur voor een zacht of harder matras. Wij mochten een Emma Matras uitproberen en delen hieronder onze ervaring.

produktbild-matratze-seitlich_1

ONZE ERVARING MET HET EMMA MATRAS:

Het matras heb ik online besteld en werd met een vlotte levering, in een lang pakket aan de deur geleverd. Huh, zit hier een matras in?! Het zat vacuüm verpakt en na het uitpakken hebben we het matras een dag laten staan. Je zult merken dat het de juiste grootte krijgt en daarna hoef je alleen je bedlakens erbij te pakken.

Omdat we zelf al een boxspringbed hebben, wilden we het Emma Matras gebruiken voor logees. Onze dochter vroeg ’s avonds om papa dus Mike is naast haar gaan liggen met Emma. Nou, hij is fan hoor. Volgens hem heeft hij heerlijk geslapen en wilt hij het matras zelfs ruilen met ons eigen matras van Swiss Sense. Dat zegt toch wel wat.
Het Emma Matras ligt vrij hoog en ligt zacht als een wolkje. Ik vind het vooral aangenaam liggen, omdat ik last heb van mijn rug en bekken. De volgende dag word ik uitgerust wakker. Een aanrader, omdat het naar je eigen lichaam vormt!

FACTS OVER EMMA:

♥ Het matras is zo opgebouwd, dat Emma zich perfect aan ieder lichaam tussen de 50 en de 130 kilo aan kan passen. Emma verdeelt het gewicht gelijkmatig over het matras en ondersteunt de verschillende lichaamsdelen daarom perfect.

♥ Het Emma Matras is een nieuw concept. Emma biedt één matras aan dat voor iedereen geschikt is. Het lichaam zakt geleidelijk in en drukpunten worden ontlast, omdat er alleen hoogwaardige materialen worden gebruikt. Het matras ondersteund het lichaam, zodat de wervelkolom in zijn natuurlijke positie blijft.

♥ Het Emma Matras mag je zelf testen met een 100 dagen proefperiode!

♥ Het matras wordt in de laatste fase van het productieproces opgerold en vacuüm gezogen. Vervolgens verpakt de producent Emma samen met een gebruiksaanwijzing en een foliesnijder in een compacte kartonnen doos. Thuis is het alleen maar een kwestie van uitpakken en kort op adem laten komen. Het is na een paar minuten al klaar voor de eerste powernap!

♥ Het maakt niet uit in welke houding je het liefst slaapt of hoe zwaar je bent, Emma biedt iedereen de perfecte balans tussen comfort en ondersteuning.
– De toplaag van hypersoftschuim (4cm) voelt zacht aan en laat het lichaam geleidelijk inzakken. Daarom krijg je geen last van vervelende drukpunten.
– Het veerkrachtige traagschuim (4cm) zorgt voor een optimale gewichtsverdeling op het matras.
– Het koudschuim (17cm) heeft door zijn hoge HR-waarde een lange levensduur en zorgt voor de nodige ondersteuning.
De geïntegreerde schouderzone brengt het lichaam in de juiste houding en ontlast de wervelkolom.

Zou jij dit willen uitproberen? Wat is jouw avondritueel eigenlijk? Laat vooral een reactie achter op mijn blog. ( vind ik leuk 😉 ) 

 

 photo liefs2_zps7pb6cfyj.jpg


Volg me ook op
: Instagram Facebook Bloglovin Youtube

*Dit product hebben wij gekregen voor een review 

3 Comments

  1. Anke 3 januari 2017 / 12:51

    Leuke tips! Misschien ga ik er een keer naar kijken, sinds de keizersnede en vooral het tegenwoordig tillen van een jongetje van 10 kilo heb ik ook veel last van mijn rug… nooit eerder gehad maar hoort vast bij de eerste jaren dat je kinderen hebt, haha!

    • KoalaBeautyMama 3 januari 2017 / 14:14

      Jongetjes zijn mama’s kindjes he! 😉 Ik til Masato ook nog steeds als een koala hahaha. Meneer van 12,5 kilo pfff.. Het matras ligt heerlijk hoor. 😀 Beterschap met je rug!

  2. Monica 4 januari 2017 / 09:06

    Leuk artikel zo. Ik merk dat ik ook wel weer toe ben aan een matras. En ik moet absoluut leren om op tijd naar bed te gaan 😊

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *