Ons weekendje weg naar Mechelen

Vakantiekriebels! Met ons gezin zijn we een weekendje weg geweest naar het Belgische plaatsje Mechelen. Deze stad ligt tussen Antwerpen en Brussel in en is heel gemakkelijk om te bereiken. Het is een stuk kleiner dan deze 2 steden, maar oh zo gezellig en de moeite waard om te bezoeken.

Voor de eerste keer gingen we samen met de kinderen met de trein. Via NS International boekten wij onze tickets. Binnen 60 minuten bracht de trein ons van Etten-Leur naar Mechelen en stapte we 1 x over in Roosendaal. Best spannend, want hoe gaan de kinderen reageren op zo’n treinreis? Ik kan je alvast vertellen dat het prima is verlopen. Het is even wennen, omdat je allerlei spullen meedraagt en op 2 kids moet letten. We hadden de kinderwagen meegenomen voor Masato en dat was even passen en meten. Echter is het in-uitstappen geen probleem en zijn er altijd mensen die een handje helpen. Ayumi vond het tripje een hele sensatie en Masato kon lekker slapen. Kijk je mee naar ons foto overzicht?

Vanuit Etten-Leur stappen we op de trein richting Roosendaal waar we 1x overstappen richting onze plaats van bestemming.

De kinderwagen van Masato neemt best wat ruimte in beslag en het is even improviseren om hiermee een plekje te vinden in de trein. Als we eenmaal onderweg zijn kan hij in het midden van het pad staan en een lekker fruithapje eten.

Vanuit het station in Mechelen is het een klein stukje lopen naar het hotel waar wij zaten. Omdat we van gemak houden, kozen we voor een taxi die ons gelijk bracht naar het VIXX hotel midden in het centrum.

We verbleven in een Family Suite waar alle ruimte is voor een gezin. De badkamer was mooi strak en lekker ruim! Naast het grote bad was er ook een regendouche.

Wat een prachtige Suite met kamers! In de slaapkamer en woonkamer kan je zelf een kleur kiezen voor extra sfeer. Happy wife, happy life dus de lichten gingen op roze haha. We werden vriendelijk ontvangen bij de receptie, kregen informatie over de stad en Ayumi mocht zelfs een rugzakje uitkiezen om de stad mee te verkennen.

Bij de receptie kregen we ook een plattegrond en leuk dingen die je met je kids kan doen. Mechelen is ideaal om met je gezin heen te gaan, want je kan je niet vervelen.
Voor ieder wat wils.

In het woongedeelte zat een keuken waar je eventueel een kopje Nespresso kon zetten. Dat ging er wel in! De bank hadden ze uitgeklapt en omgetoverd tot een 2 persoons bed.

Omdat we vroeg op pad gingen, wilden we even relaxen in de hotelkamer. Ayumi en Masato deden eerst een dutje. Mike ging alvast de buurt verkennen. Het was eigenlijk om de hoek. We zaten letterlijk midden in het centrum dus hoefden niet ver te lopen. Ideaal!

Wat hadden we een mazzel met het weer. Een zonnige warme dag om de boel te verkennen. Als een echte toerist namen we onze camera mee.

De stad is ruim en heeft diverse bekende winkels maar ook kleine boetiekjes en andere hippe winkels. Het is zo’n gezellige stad om te bezoeken. Heel sfeervol en genoeg leuke restaurants en eettentjes waar je een hapje of drankje kan scoren. De mensen vonden we trouwens ook heel vriendelijk. Spontane praatjes en gastvrijheid.

Een verkoelend lekkernij voor tussendoor. Dochterlief smulde van een Frozen Yoghurt met brownies stukjes Oreo’s.

Eigenlijk zijn we gewoon rond gaan lopen. Neem eens een tussenstraatje en je ontdekt gelijk nieuwe hotspots of mooie kanalen en bruggetjes die door de stad gaan. Op de brug zagen we dat mensen een rondvaart namen. Is ook leuk om te doen.

Na het winkelen gingen we naar de Grote Markt. Hier heb je verschillende horeca gelegenheden en was er toevallig live muziek op het plein. Er werd ons verteld dat er die avond vuurwerk was. Ayumi was aan het dansen op het plein en onze dag kon niet meer stuk. Het deed ons goed om met z’n allen een weekendje weg te gaan.

In de namiddag hadden we ons opgefrist en liepen we opnieuw naar de Grote Markt voor het avondeten. We aten bij een trendy restaurant die ook kindvriendelijk was. Mike koos voor mosselen en omdat we zo genoten, namen we lekker een fles rode wijn erbij.

Ik had gekozen voor een mixed grill met ratatouille en aardappel. De mixed grill was een beetje apart qua vlees keuzen, maar smaakte er niet minder lekker om. Ayumi at een bordje spaghetti en Masato sliep in de kinderwagen.

Wat een geweldige dag en top om af te sluiten met een smakelijk diner. We willen dit zeker vaker gaan doen. Je bent er zo. In de hotel kamer chillen we met z’n allen op bed en laten we het bad vollopen. Dat hebben we thuis niet dus we namen het ervan.

We zijn denk ik 4 keer in bad geweest haha. De kinderen vonden het heerlijk. Nadat de kids in bed lagen, was het tijd voor me-time. Ik had een gezichtsmasker meegenomen en ontspande in het warme water en dacht terug aan onze nieuwe herinneringen.

De volgende ochtend starten we met een fles voor Masato en een kopje Nespresso voor mama. We need coffee!

Het ontbijt werd om 08:00 uur bij ons in de kamer gebracht. Wat een luxe zeg! Ayumi’s ogen begonnen te glinsteren van al het lekkers.

Wat een verwennerij. Het hotel VIXX is een aanrader als je in Mechelen wilt verblijven. Ze hebben op de vierde verdieping een dakterras. Onze familie kamer was op de begane grond. Heel handig want we konden meteen doorlopen.

Na een uitgebreid ontbijt en een verfrissende douche maakten we ons klaar om te vertrekken. Om 11:00 uur mochten we uitchecken en gingen we met de taxi weer richting het station. Op de zondag was het erg rustig op het perron en konden we zonder drukte instappen. Er was op de terugreis voldoende plek in de trein. We hadden ongeveer 10 minuten vertraging maar dat wisten we prima uit te zitten met een kopje koffie en een broodje.

Ga je ook wel eens met de trein een dagje of weekendje weg? Wat is je eerste indruk van de foto’s? Er is ook een vlog van ons weekendje weg naar Mechelen. Daar zie je nog meer van de kindvriendelijke stad. 😉 Klik hier voor meer informatie over NS International

Volg me ook op: Instagram Facebook Bloglovin Youtube

*Dit is een samenwerking

6 Comments

1. Nicetobeout 29 juli 2015 / 10:12

Dat hotel ziet er geweldig uit en leuk met die verlichting. Mosselen vind ik vies brrrrr, maar en mixed grill zou er wel in gaan haha. Jammer dat voor ons Mechelen zo ver weg is. En wat een mazzel hadden jullie met het weer!!

2. Nicoline 29 juli 2015 / 11:26

Leuke foto’s! Ik wist niet dat Mechelen zo leuk was! Wij gaan graag naar Antwerpen, maar nu wij een kleintje hebben is Mechelen misschien net zo leuk! Bedankt voor de tip!

3. Kelly - Pluiskonijn.nl 29 juli 2015 / 11:51

Wat ziet dat er gezellig uit zeg zo’n familie suite! En met de trein lijkt mij best handig, geen gedoe met pakeerkosten en je stapt zo midden in het centrum uit! Mechelen ben ik nog nooit geweest maar het lijkt mij leuk, ik ben dol op België

4. Naomi 29 juli 2015 / 21:21

Het ziet er uit als een heerlijk weekendje weg! Wat goed geregeld allemaal. En shiny faces jullie! Misschien toch maar eens naar Mechelen. En mosselen, die ga ik binnenkort ook proberen. Ben benieuwd!

5. Anneleen 30 juli 2015 / 19:56

Ziet er heel gezellig uit! 🙂 en wauw, dat ontbijt, lijkt me heerlijk!

6. Laila 31 juli 2015 / 11:11

Wat leuk!! Je ziet er ook super leuk uit! Mag ik vragen waar je het streepjes jurkje vandaan hebt?