Gezond, fit & gemotiveerd tijdens je zwangerschap

Ja maar ik ben zwanger. Altijd een mooi excuus om iets voor elkaar te krijgen of iets te eten wat eigenlijk niet zo gezond is. Juist nu je in verwachting bent moet je goed voor jezelf zorgen ook als je daar niet zoveel zin in hebt. Hoe houd je jezelf fit, gezond & gemotiveerd?

De beste tip die ik je kan geven is: Maak het leuk en simpel voor jezelf.
Bedenk kleine haalbare activiteiten of een doel per dag. Beloon jezelf als je je doel hebt bereikt. Dus niet die zak chips opentrekken of die liter cola naar binnen werken. Als je buiten een (korte) wandeling hebt gemaakt mag je jezelf gerust belonen door op de bank languit je favoriete serie te kijken.
Of als je een andere activiteit heb gedaan, maak dan een lekkere voedende lunch met fruit en gezonde gevulde sandwiches. Of beter, nodig je vriendinnen uit voor een zelfgemaakte high tea. Spreek met iemand af na het eten standaard even te wandelen en bij te kletsen. Zo ben je toch in beweging. Het hoeft niet zo lang. Probeer de bewegingsactiviteiten te verdelen over de dag. Zo kijk je er niet tegen op.

Zelf ging ik in mijn 1e zwangerschap lopend of met de fiets rustig naar de supermarkt voor een dagelijkse boodschap. Na druk in de weer geweest met het huishouden ging ik even chillen op bed met mijn laptop. Belangrijk is dat alles in balans is.
Tuurlijk heb je van die dagen dat je niet zo lekker bent of totaal niet in the mood bent. Dwing jezelf niet. Blijf positief en pak je gezonde lifestyle weer op als je je beter voelt.

Beweging in combinatie met gezond eten geeft je een fit gevoel waardoor je zwangerschapskwaaltjes beter kan opvangen of voorkomen.
Eet waar je zin in hebt, maar met mate. Please ladies don’t eat it all! Dan ben je trots op jezelf dat je later die zwangerschapkilo’s zo eraf krijgt šŸ˜‰ .
Succes!

Liefs x

Sunseeree

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *