Cambridge 800 dieet: Week 1

IMG_2527

In een vorig artikel vertelde ik, dat ik net een start had gemaakt aan het Cambridge dieet. Hierbij een update van mij en de eerste week dieten.

Dag 1:

Om 07:00 uur zit ik al beneden met Ayumi. Ontbijtje klaarmaken voor haar en even spelen voor het slapen gaan. Om 09:30 uur dacht ik: mmmm honger. Wat zullen we eens gaan eten? Oja, ik ga niks eten want ik ben op dieet. Ik mag 2 shakes per dag en in de avond een gezonde maaltijd. Wat ik van de vorige keer kon herinneren, is dat warm water drinken helpt tegen dat hongergevoel. Als ik het water drinken echt zat ben, dan neem ik mijn shake. Gisteren heb ik het laatste stukje chocoladetaart opgegeten wat ik van Mike had gekregen. Ik merk dat ik nu al moet afkicken van alle suikers in mijn lichaam. O god. Het is pas 09:45 uur.. Wish me luck!

Om 10:30 uur maak ik mijn Vanille shake. Zelf vind ik het fijn om ijsblokjes aan de shake toe te voegen. Hierdoor mengt de poeder beter met het water en wordt mijn shake lekker koud in plaats van lauw. Een groot pluspunt vind ik dat de shakes smakelijk zijn en ze vullen goed. Na het drinken, spoel ik mijn beker gelijk af, zodat de melkpoeder enzo niet gaat stinken. Verder drink ik veel warm water tussendoor. Als motivatie denk ik aan nieuwe fashionable kleding en de complimenten die ik straks hoop te krijgen als ik mijn resultaat behaald heb.

In de avond eet ik gemengde sla melange met tomaat en biefstuk. Ik zit er aardig vol van. De eerste dag is me vergeleken bij de vorige keer meegevallen.

Dag 2:

Mijn tweede dag ziet er eigenlijk een beetje hetzelfde uit. 10:30 uur een shake en om 15:15 uur. Thuis ben ik druk met Ayumi, het huishouden, bloggen, filmen etc etc. Vaak vergeet ik om te eten. Of ik weet niet wat ik moet eten en dan grijp ik naar iets ongezond. Met de shakes hoef ik niet na te denken, want ik weet wat ik mag. ‘S avonds eet ik een beetje  sla melange met biefstuk en gestoomde pompoen. Yummy! De honger valt reuze mee, ik kan gewoon normaal functioneren. Veel warm water blijven drinken.

Dag 3:

Niet veel over te melden. Het gaat hetzelfde als de vorige dagen. Voel me prima, alleen af en toe een lichte hoofdpijn. Hongergevoel valt reuze mee. Als avondmaal heb ik 2 sneetjes brood gegeten met 2 gebakken eieren. Daarnaast heb ik wat tomaten en champignons gebakken. Vult prima, maar ik mis het eten niet echt. Op mijn weegschaal stond vanmorgen dat ik 1 kilo was afgevallen.

Dag 4:

Vandaag heb ik af en toe nog lichte hoofdpijn. Ik voel me verder goed, niet slapjes ofzo. Mike wou sushi eten dus heb ik sushi gemaakt thuis en gepaneerde kip. Zelf heb ik zalmsushi gegeten en komkommer. Het staat niet echt in het boekje, maar heey, sushi sla ik nooit over haha. Today: vanille & chocolade shakes.

Dag 5:

Overdag heb ik niet zoveel water gedronken. Wel heb ik mijn shakes op tijd gedronken. Geen last van honger. Ik merk al dat mijn kleding losser begint te zitten. Mijn broeken zitten losser bij mijn billen en zie duidelijk in de spiegel dat mijn “love handles” slanker zijn. Truitjes die bij mijn buik strak zaten, vallen nu luchtig in model zoals het hoort. In de avond heb ik een paar stukjes sushi gegeten wat over was van gisteren. Mike was naar Domino’s pizza geweest en toen ben ik gezwicht voor een stukje Cinnasticks.. Ja, ik heb gezondigd. Shame on me. Morgen weer een dag.

Dag 6:

Zondag gingen we een middagje naar het zwembad. Shit, mijn shake vergeten mee te nemen. Ik heb uiteindelijk een kleine eierkoek gegeten en een flesje water. Thuis probeer ik wat glazen water te drinken. In de avond heb ik gewokte courgette gegeten. Daarbij heb ik biefstuk gewokt met verse knoflook, rode ui en een beetje japanse sojasaus voor de smaak. Het was heerlijk. Ik ben de laatste week wel erg moe, maar weet niet of dat door het shaken komt.

Als ik ergens echt trek in heb dan schrijf ik het op. Als ik op mijn lijstje kijk van “verboden” eten, dan valt de helft al af. Vaak heb ik er dan geen behoefte meer aan. Als mijn dieet voorbij is dan eet ik bijvoorbeeld een stukje spongecake. Gewoon omdat het kan 🙂 .

Dag 7:

Oeeeh de laatste dag! Nou ja, van de eerste week dan. Ben benieuwd hoeveel ik ben afgevallen. Morgen ga ik mezelf wegen bij de consulente. Het is verrassend goed gegaan de eerste week. Af en toe hoofdpijn en vermoeidheid, maar dat was het. Ik heb gewoon lekker me huishouden kunnen doen en kunnen spelen met mijn dochtertje. In de avond eet ik paksoi met gewokte kip en een klein beetje kokosmelk.

Dag 8:

Het weegmoment! Hier en daar had ik toch tussendoor wat “bij”gegeten en vond het spannend om op de weegschaal te staan. Het resultaat: 67,6 Kilo weeg ik nu. Dat was een week geleden 70,8 Kilo. Ruim 3 kilo afgevallen. Ik ben stiekem best trots op mezelf. Bij de consulente heb ik de shakes gekocht om een tweede week te starten. Mijn doel is nu om 64 Kilo te wegen. Zal het lukken?

x Liefs,

Sunseeree

3 Comments

  1. Lotte 26 oktober 2013 / 13:28

    Oké, vandaag ga ik echt beginnen ! Ik ben het zat! Heb me maanden niet gewogen en ben nu de magische grens van 100!!!!!!!!! voorbij. Ik vervang 2 maaltijden en neem savonds iets verantwoords. Zo denk ik het langer vol te kunnen houden. Maar HOE kom ik erachter wat ik savonds kan eten. De site is niet duidelijk genoeg vind ik. Ik eet vanavond biefstuk met courgette en sla. Dit heb ik van jou afgekeken 😉
    Ik kan het gewoon niet begrijpen , 100kg! Serieus … Pfff.
    Ik weet precies hoe ik op foto’s moet kijken zodat t niet te zien is, mensen geloven niet wanneer ik zeg 35kg af te willen vallen… Maar t is toch echt zo.

    En dan de kinderwens, ben al 8mnd niet ongesteld geworden, zit bij onderzoeken bij gynaecoloog…. Denk dat gewicht ook mee speelt… Snik! Extra motivatie dus.

    Eigenlijk ben ik ook op zoek naar een maatje, dat we elkaar kunnen steunen…

    • Koalabeautymama 26 oktober 2013 / 14:48

      Hoi Lotte, wat goed dat je wilt beginnen met Cambridge! Het begin is pittig, maar je hebt een goede motivatie om af te slanken. Je avond eten is heel goed vlees met groenten. Eigenlijk is het avond eten jouw feestje. In het boekje van Cambridge staat alles wat je mag hebben. Mijn tip: Gooi alles in de oven zodat het grilt of stoom het. Zo behoud je de vitmines en houd je pure heerlijke smaken over. Luister goed naar je lichaam. Als je een kinderwens heb is het helemaal een mooie motivatie om wat kilo’s af te vallen. Je hebt een doel, ga ervoor zou ik zeggen! Ik ben 10 Kilo afgevallen en voel me geweldig. Jij kan het ook! Bij elke fase zie je je gewicht naar beneden gaan. Alle beetjes helpen. Veel succes meid! 🙂

  2. lydia 23 februari 2014 / 19:11

    hallo,

    wat goed van je dat je zo goed bezig bent.
    Ik ben nu ook 3 dagen bezig! Maar heb een vraag, mag je nu wel savends ook een shake ik doe dan de 800 dus sochtens middags en avonds groeten met mager vlees. Maar je moet 3 shakes, en dan mag je tussen middag en avond eten of avonds als je trek heb dat is toch goed?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *